Fehler gefunden?
Englisch Deutsch
Erweiterte Suche

Klima-Emotionen. Emotionsbasierte Persuasion in Instagram-Posts zum Thema Klimakrise


Zurück zum Heft: Aptum, Zeitschrift für Sprachkritik und Sprachkultur 20. Jahrgang. 2024, Heft 3
DOI: 10.46771/9783967694512_2
EUR 0,00


This article examines multimodal strategies used to communicate within the highly polarized climate discourse. It is located at the interface between media and discourse linguistics, analyzing image posts on the platform Instagram. The article focuses on the aspect of emotionalization, which is examined concerning linguistic and visual text and discourse strategies.

Beachten Sie auch folgende Titel:

Aptum, Zeitschrift für Sprachkritik und Sprachkultur 20. Jahrgang. 2024, Heft 3
Böhm, Felix | Reszke, Paul | Roether, Valentina (Hg.)

Aptum, Zeitschrift für Sprachkritik und Sprachkultur 20. Jahrgang. 2024, Heft 3